Vize pro veřejnou dopravu


Autobusové a vlakové nádraží

Nádraží a sousedící pozemky jsou majetkem ČD a ČSAD. Z tohoto důvodu nemohla být využita možnost z prostředků EU provést rekonstrukci těchto terminálů. Výše uvedené subjekty nabídku na odkup potřebných pozemků neakceptovaly.

Parkování na pozemcích ČSAD není umožněno, na ČD je tolerováno na ploše vyhrazené překládce.

Nákladem města byl na pozemku ČD vybudován zastřešený přístřešek pro kola.

Chcete vědět co se děje ve světě v této oblasti. Pak klikni zde.


Víte, že nejrychlejší regionální železnice se připravuje na Olomoucku a bude se týkat i našeho města?

Po regionální trati budou vlaky uhánět rychlostí 160 kilometrů za hodinu, což je zatím výsadou hlavních železničních tepen v zemi. Zatím probíhají přípravné práce. Zahájení samotné elektrizace a zkapacitnění spojnice mezi Olomoucí a Šumperkem je plánováno na jaro 2019. Na této regionální trati se s touto rychlostí počítá mezi Olomoucí a Uničovem. Dál na Šumperk bude rychlost nižší. Připravované spěšné vlaky umožní rychlé spojení z Uničova do Olomouce za 17 minut a ze Šternberku za 8 minut. V rámci elektrizace regionální trati se plánuje oprava všech stanic a zastávek, vybudování bezbarierových přístupů na nástupiště, zabezpečení přejezdů, udělání protihlukových opatření a posunutí železniční stanice Troubelice blíže k centru obce. Po elektrizaci trati České dráhy počítají s nasazením elektrických souprav RegioPanter. Ty nyní vozí cestující například mezi Kouty nad Desnou a Olomoucí.

Čeká se na územní rozhodnutí

Elektrizace trati Olomouc -Uničov - Šumperk, která byla rozdělena na tři stavební části, čeká na územní rozhodnutí. Budovat by se mělo podle ministerstva dopravy od dubna 2019. „Příprava elektrizace a zkapacitnění tratě byla v návaznosti na studii proveditelnosti rozdělena do tří stavebních částí: Šumperk - Libina, Libina - Uničov a Uničov - Olomouc. U všech staveb aktuálně probíhá proces územního řízení s předpokladem brzkého vydání územního rozhodnutí,“ informoval mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Následovat bude zpracování dokumentace pro stavební povolení . V rámci procesu EIA, jak vyplynulo z takzvaného zjišťovacího řízení, nebude elektrizace trati posuzována. „Samotné zahájení prvních částí stavby je pak plánováno v termínu duben 2019 - v návaznosti na dokončení dokumentací pro stavební povolení a průběh výběrových řízení na zhotovitele stavby,“ vysvětloval Neřold. Kompletní elektrizace a navýšení rychlosti až do 160 kilometrů za hodinu umožní podle ministerstva dopravy výrazný rozvoj regionální dopravy na kolejích a převedení dopravy na ekologicky přijatelnou železniční dopravu v elektrické trakci. „Elektrizace tratě tak významně přispěje k plnění požadavků na energetické úspory díky snížení potřeby využití fosilních paliv,“ uzavřel Neřold.

Zdroj: https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/nejrychlejsi-regionalni-zeleznice-pripravuje-se-na-olomoucku-80171213.html